fredag 26. juni 2009

Penger tilbake på skatten

I går kom skattepengene mine inn på konto. Siden mars måned har jeg ventet på at 21 000 kroner skulle komme i retur fra kemneren. Og med rentene har beløpet nå vokst til 22 000 kroner.

22 000 blanke kroner som venter på å bli brukt. Nå har jeg riktignok ingen planer om å bruke opp pengene sånn helt umiddelbart. Noe vil bli brukt til å bygge videre på bufferen og noe blir brukt til langsiktig sparing.

Jeg lurer på hvordan andre som har fått tilgode på skatten disponerer sine. For det er store beløp som er deles ut i disse dager. Hele 2,3 millioner nordmenn får tilbake til sammen 25 milliarder kroner. Det kan bli mange flatskjermer og sydenturer for det beløpet.

3 kommentarer:

  1. Her skal skattepengene brukes til nedbetaling av studielån. Målet mitt er at studielånet er nede i 100 000 i løpet av året.

    SvarSlett
  2. Boliglån og sparing. Det kommer garantert trangere tider enn denne måneden.

    SvarSlett
  3. Anonym: Høres ut som en god plan.

    Dragen: Det tror jeg du har fullstendig rett i!

    SvarSlett