mandag 2. mars 2009

Uke 2 med fast handledag

Middagsmenyen for kommende uke er klar, og vi har gjort alle nødvendige innkjøp nå i ettermiddag. Regningen kom på kr 707,-. Neste handledag er lørdag 7.mars. Forrige lørdag handlet vi for ca kr 970,- slik at vi nå er oppe i ca kr 1 680,- på to uker.

Dette er nesten for godt til å være sant. Beløpet ligger godt under det vi normalt handlet for i en tilsvarende periode i fjor. Fortsetter det på denne måten så kommer vi til å spare tusenvis av kroner i året. Jeg regner nesten med at det ligger noen skjulte husholdningsutgifter lenger fremme i tid, som jeg ikke har tenkt på enda. I tillegg er det vel en fare for at det nye handlemønsteret vårt slår sprekker en eller flere ganger i året som kommer. Jeg må jobbe hardt med den mentale innstillingen for at så ikke skal skje.

8 kommentarer:

  1. Bra!! Du imponerer.

    Handlet dere middag etter tilbudene, eller etter hva dere har lyst på denne uka?

    SvarSlett
  2. kommer til å følge bloggen din fremover og prøve å gjøre det samme selv:)
    takk for god inspirasjon og lykke til :)

    SvarSlett
  3. Takk til begge to. Hyggelig å kunne være til inspirasjon for andre.

    Vi har ikke handlet etter tilbudene. Menyen er satt sammen av en kombinasjon av hva vi har lyst på og hva som befinner seg i fryseboksen.

    Lykke til med ukesmeny og fast handledag Katrine :)

    SvarSlett
  4. Så flinke dere er! Fast handledag er god økonomi.

    Ikke ta sorgene på forskudd. Det viktigste, tror jeg, er ikke å unngå at budsjettet sprekker en sjelden gang, men å vite at man henter seg inn igjen så fort som mulig.

    Dragen

    SvarSlett
  5. Takk for det Dragen. Da lar jeg være å ta sorgene på forskudd. Men jeg tar gjerne trøst og oppmuntring på forskudd :)

    SvarSlett