torsdag 22. oktober 2009

Skattelister på nett

Gjesteinnlegg fra Dragen. Hun har som så mange andre vært inne og sjekket skattelistene.
I går ble skattelistene for 2008 lagt ut på nett. Alle kan se hvor mye du hadde i nettoinntekt i fjor. Sjekker de riktig kilde, kan de finne ut både hvor mye du tjente i fjor, og hvor du bor. Dette kan visst være litt problematisk for dem som tjener veldig mye. Jeg er ikke i den gruppen, så jeg er ikke overvettes bekymret.

Jeg har sjekket inntekten min, og konstatert at jeg ligger midt i mellom to kjendiser på lista. At skatten jeg betalte i fjor er nok til en knapp utgave av Dagsavisen.

Det er imidlertid en ting skattelistene ikke forteller, som jeg syns er mye viktigere enn det som står i lista: hvordan jeg disponerer de midlene jeg har til rådighet. Det spiller nemlig ingen rolle hvor mye man tjener hvis man ikke klarer å forvalte inntektene sine på et fornuftig vis. Det er fullt mulig å tjene enorme summer og likevel leve fra lønning til lønning.

Jeg tjente mer i fjor enn i året før, og har planer om å tjene enda litt mer i år. Hvis det kan få noen til å føle seg bedre, må de gjerne sjekke. Det er ikke hemmelig.

10 kommentarer:

  1. Så, hva tjener du i året, Dragen?

    SvarSlett
  2. Som sagt, du må sjekke.

    SvarSlett
  3. Men jeg vet jo ikke navnet ditt...

    SvarSlett
  4. Da er det vel ikke så skrekkelig viktig for deg å vite hvor mye jeg tjener heller?

    SvarSlett
  5. Herrejesus...

    SvarSlett
  6. Godt forsøk, men jeg heter nok noe helt annet.

    Har du prøvd å søke på Chuck Norris i skattelister.no?

    SvarSlett
  7. you could try these out this link Extra resources about his Your Domain Name Hermes Dolabuy

    SvarSlett
  8. replica bags online shopping india replica gucci l8y49j4t12 replica bags koh samui click to investigate z1b52f0e81 louis vuitton replica replica bags supplier replica bags high quality replica hermes bag m3z78c4l14 hermesreplica bags neverfull

    SvarSlett